Strikket baby-body

vest og body-8Tenkte som så at en body i babyull måtte være god å ha for en liten vinterbaby. Syns fremdeles ideen var god, men vil nok prøve å finne en enda bedre oppskrift enn denne til neste gang (tips mottas!). Begynte først på en body som ligger ute på dropsdesign (den eneste) men der ble det så mye rot med mønsteret at jeg ga opp.

Dette mønsteret er fra Gyldendals strikkeapp, Strikke (som forøvrig er ganske genial på flere måter. Den har et eget verktøy for å måle størrelsen på pinner, en liten linjal og ulike strikketips. + oppskrifter en kan kjøpe for en liten slant – anbefales å sjekke ut. Håper de får inn flere oppskrifter etterhvert). 

Lukningen i nakken skulle egentlig ha et enkelt lag med rett/vrang-bord. Men jeg så for meg at det ville bli litt tynt og ubehagelig å ligge på når man skulle ha trykknapper. Derfor lagde jeg en slags knappestolpe som jeg har brukt på noen jakker tidligere. En plukker opp masker langs siden, strikker glattstrikk til ønsket lengde. så en rad med vrang, deretter glattstrikk like langt som det første stykket. Stolpen brettes dobbel ved raden med vrangstrikk, og syes fast der man plukket opp masker. Dette vil da bli en tykkere stolpe.
vest og body-6vest og body-7

Reklamer

Twitter-bilde

Google+-bilde