Sjarmerende baby-vest

vest og body-2Det er gøy å strikke babytøy må jeg si. Det er så lite og greit, også blir man fort ferdig. Ikke trenger det å koste lommeboka heller, når det ofte går så lite garn med i slengen.

Hadde noen rester av Europris sitt alpakka-garn, så tenkte at en liten vest ville passe.
Det er ikke så lett å finne gode oppskrifter alltid, spesielt ikke når en vil begynne med en gang. Den bør jo helst passe til både garntype og pinner som en har tilgjengelig.

Denne oppskriften fant jeg på dropsdesign.no (BabyDROPS 11-24) og om jeg må få si det selv så ble vesten min finere enn forventet ut i fra bildet i oppskriften. Har byttet ut et rutemønster på magen med en enkel flette. Dessuten syns jeg treknappene passet fint til.
Brukte nøyaktig ett nøste til denne.

Nå må jeg bare få sendt den av gårde med posten til den nye verdensborgeren 🙂

vest og body-4vest og body-1vest og body-5vest og body-3

2 thoughts on “Sjarmerende baby-vest

Legg igjen en kommentar

