Strikket barnehagevotter

Jeg har en liten kamerat som bare elsker å måke snø, og da er det viktig med gode arbeidsvotter. Han ønsket seg noen i ull, og det måtte jeg jo selvfølgelig fikse da.
Disse barnehagevottene er strikket etter denne oppskriften her. Jeg strikket de i 1-2 år på pinne 3 og 3 1/2 i Safir, og så fuktet jeg de og hev de i tørketrommelen for litt lett toving. Fungerte kjempebra, og krympet seg og tettnet akkurat passe.

Nå kan min 20 måneder gamle kamerat fortsette det tunge måkearbeidet uten å bli kald på finggertuppene 🙂 
Barnehagevotter-1
Barnehagevotter-2 Barnehagevotter-4 Barnehagevotter-5 Barnehagevotter-6

Legg igjen en kommentar

